Vestbyenkiosken

Kiosken er både viktig økonomisk for klubben og for det sosiale miljøet på banen, rundt kamp, og på arrangementer. Derfor er vi glad for at samtlige lag i klubben sammen drive kiosken gjennom sesongen.

Kiosken er åpen fra mandag-torsdag fra kl. 17:00-21:00 (evt til siste kamp er ferdig senere) + ved kamp på fredag, lørdag og søndag (lagene som har kamp holder kiosken åpen på helg). Vaktliste for lagene blir satt opp av dugnadskoordinator og formidlet til lagledere, og lagene setter selv opp interne vaktlister. Det skal være minst to voksne kioskvakter til enhver tid. Kioskvaktene må møte opp i god tid, så de er klar for å åpne kiosken til riktig tid. Kioskvakter har også ansvar for tilsyn av sofarommet på tirsdager og torsdager.

Pinnevaffel-Torsdag! Hver torsdag selger vi pinnevaffel i kiosken. Pinnevaffelguide

All betaling i kiosken skjer via Vipps til Vestbyenkiosken #687825 eller med kort til kortautomaten (Izettle). Prisliste henger i kiosken. Kortautomat med egen instruks ligger også der. Alle som handler med vipps velger produkter i vipps-appen, og skal vise frem betalingen til kioskvakt.

(Vi tar ikke imot kontanter, men om det kommer noen med kun kontanter (ofte barn), kan kioskvakt, om en ønsker det, ta imot kontant personlig for så å betale for varen med eget kort eller vipps. Poenget er at vi ikke skal ha kontantbeholdning i kiosken)

Lagleder (kan også være dugnadsansvarlig/sosialkontakt) på hvert lag skal ha nøkkelbrikke med tilgang til kiosken og klubbrommet. Denne nøkkelen lånes av kioskvaktene når laget har ansvaret for kiosken.

Til hjelp for de som skal være kioskvakt, har vi utarbeidet en oversikt som punkt for punkt beskriver hva oppgavene går ut på. Beskrivelsen er også hengt opp inne i kiosken. 

 

Kioskvakt – hva gjør jeg?

Alle lag som skal stå i kiosken, må ta med seg vaffelrøre + for eks. kake, kanelboller, boller, påsmurte rundstykker, fruktbeger, eller toast/pizza/pizzasnurrer, da det er komfyr installert, samt toastgjern. Gjerne noe glutenfritt. (Husk at det er fint om andre enn de som skal stå i kiosken på laget, kan lage det som blir medbrakt). Kakefat må hentes senest etter en uke.

Dager der det er mange kamper og pent vær vil det være mye salg!

Sørg for å hente nøkkel til kiosken i god tid hos lagleder, og sjekk aktiviteten (kamper og treninger) på banene den dagen du skal være vakt. Oversikt finner du på baneplan på nettsiden her: https://vestbyenfotball.no/hjem/baneplan

Når kioskvakten starter:

  • Koke kaffe, trekke pølser og stek vafler/toast etter behov. Sett deg inn i hvor mye aktivitet det er på banene i vaktperioden, og tilpass forberedelsene etter det. Alt av utstyr finner dere i kiosken, se merknad på kjøkkenskap.
  • Torsdager er det pinnevafler istedenfor vanlige vafler. Se egen instruks: https://drive.google.com/file/d/1JCshvPC7ZKO0xjvhG7_Sc7-0kt_q7u0H/view?usp=sharing
  • Sett frem kioskvarer og medbragte kaker osv ved vinduet.
  • Sett ut bukker med «Åpen kiosk» (en ved inngang ved klubbhuset, og en ved gang til gangveien mot Sverresborg Alle), og heng ut flagg.
  • Sett ut bord på platten (står i boden)
  • Gjør deg kjent med Vestbyenkiosken #687825 i vipps-appen og kortbetaling (IZettle – egen instruks)
  • Ta opp gitter foran vinduene. (vri om nøklene på vegg)
  • Åpne kioskluka og selg mest mulig.

Driv gjerne litt reklame om salget går tregt. Vær kreativ!

Merk: Vi skal ikke gi bort varer gratis (mange barn spør om å få noe gratis).

  • Ved gjevne mellomrom skal en av kioskvaktene gå seg en tur for å se til at alt er ok på sofarommet (kun tirsdag og torsdag).

 

Når kioskvakten er ferdig:

  • Redskap og brukergjenstander skal alltid rengjøres. 
  • Legg utstyr på riktig plass. Det er godt merket på skapene hvor ting skal ligge.
  • Samle all søppel i kiosken og i dunkene som henger på kiosken. Dette kastes i søppeldunken ved garasjen på nedsiden av klubbhuset.
  • Ta inn bord, bukker og flagg.
  • Kost og mopp gulvet og sørg for at det er hyggelig til neste vakt skal overta.
  • Sørg for at vinduer er låst.
  • Ta ned gitter foran vinduene. 
  • Sørg for at døra er låst når du forlater kiosken.
  • Gå innom sofarommet og lukk døren (kun tirsdag og torsdag). 

 

Gi beskjed til kioskansvarlig Gunn-Kristin Olsen 90078168 om mangler eller hva som blir tomt i løpet av din vakt. Dette gjelder også om de som var der før dere ikke hadde rengjort etter seg. Så vi enkelt kan gi tilbakemelding til de aktuelle. Dette gjør det lett for alle å drive kiosken videre. TAKK!